Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ønskeliste - neste modell av Leaf

Startet av RuneW, fredag 18. november 2011, klokken 10:58

« forrige - neste »

RuneW

Tar meg den frihet å starte en tråd der vi kan samle/diskutere ting vi kan ønske oss til neste modell av Leaf. Jeg kan påta meg å vedlikeholde en liste som vises i start-posten (denne).


Komfort

  • MYE bedre løsning for innfesting av beltene i baksetet (i dag forsvinner de inn i baksetet og gjør det svært vanskelig for småbarn å klare seg selv)
  • Bedre løsning på innfesting av setebeltene i front også (trangt)
  • Homelink Universal Transceiver (innebygget garasjeportåpner som de har i statene)
  • Annen utforming av vinduskarm slik at man lettere kan hvile armen der
  • Dybdestillbart ratt
  • Bedre seter foran (bedre sidestøtte i rygg og sete + skikkelig høydejustering av førersete)
  • Indikator for lavt spylevæske-nivå

Klimaanlegg

  • Duggsensor (dugg ser ut til å være et svakt punkt for Leaf'en)
  • Forbedret auto-modus

Lading/kabel/ladeluke

  • Lys i ladeluken
  • Nettere (mindre/lettere) "ladeklædd". Dagens er unødvendig klumpete
  • Bedre designet ladeluke slik at den ikke fryser fast til stadighet
  • Ladekladd som som kan stilles mellom 10/14 og 16A strømtrekk (og tåler kontinuerlig bruk)
  • Låsbart utvendig rom for ladekabel
  • Lettere tilgjengelig knapp for åpning av ladeluken (denne åpnes tross alt hele tiden)

Strømforbruk/sparing, batteri

  • Varmetråder i frontruten
  • Varmepumpe for varmluft (for dette er det vel av en eller annen grunn ikke?)
  • Xenon eller LED fjernlys
  • Mulighet til å kjøpe større batteripakke
  • Flere regen-innstillinger (f.eks. mulighet for full regen på gasspedalen og ingenting på bremsepedalen)
  • Mulighet for å lage et tredje program (ala D og Eco, men med custom regen-innstillinger) og la bilen starte med dette

Diverse

  • Bedre beskyttet ryggekamera (auto-cover)
  • Mørkt interiør/setetrekk som ikke er så lett å smusse til
  • Forhåndsvarme: Muligheter for stillbar innetemperatur
  • Forhåndsvarme: Muligheter for A/C på slik at fukt drives ut, eller å slå av resirk
  • DAB-tuner
  • SOC-visning direkte i display
  • Mulighet for hengerfeste
  • Speil som lukker seg inntil bilen automatisk når den blir låst (m/mulighet til å skru av automatikken  ;))
  • Større helning på støtfanger bak, slik at smuss renner lettere av
  • Beskyttelse på dørene når man åpner dem (gummilister) (leveres som ekstrautstyr?)
  • 230VAC-uttak 10A eller 16A i bilen som drives av hovedbatteriene.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

daggad

Nå har jeg ikke bil selv enda da men:

-6.6 kW lader (skal komme i 2013)
-Mørk interiør med skikkelig stoff i setene
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Aspiranten

Ett friskt utsèende ala Opel Ampera.

Jeg er for ung til å kjøre bestemor duck design.  :)
Nissan Leaf

RuneW

Sitat fra: daggad på fredag 18. november 2011, klokken 11:48
Nå har jeg ikke bil selv enda da men:

Og jeg har ikke engang bestilt...  ;)

Sitat fra: daggad på fredag 18. november 2011, klokken 11:48
-6.6 kW lader (skal komme i 2013)

Ok, ting vi VET kommer tror jeg ikke jeg setter på ønskelisten.

Sitat fra: daggad på fredag 18. november 2011, klokken 11:48
-Mørk interiør med skikkelig stoff i setene

Ja, bra! Det hadde jeg glemt!
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

elektrolux

Ladekladd som tåler kontinuerlig bruk, og som kan stilles mellom 10/14 og 16A strømtrekk. ;)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Aspiranten

Sitat fra: elektrolux på fredag 18. november 2011, klokken 12:14
Ladekladd som tåler kontinuerlig bruk, og som kan stilles mellom 10/14 og 16A strømtrekk. ;)

+1
Nissan Leaf

jkirkebo

Designet synes jeg er fint, og vi har fått mange positive tilbakemeldinger på utseende. Men jeg har også et par ting jeg ønsker meg på neste utgave:

- Teleskopratt
- DAB-tuner
- Opsjon på større batteripakke
- Xenon eller LED fjernlys
- Mulighet for hengerfeste
- Mulighet for full regen på gasspedalen og ingenting på bremsepedalen

Det er det jeg kommer på i farten...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kallagtunet

Garantert definert restkapasitet på batteriet etter 8 år 160.000 km.
Fjernstyrt varme som ikke fører til at viduene dugger igjen, dv enten at ac går på og driver ut fukt eller at en kutter resirk på forhådsoppvarming
Minimum 20 mils reell kjørelengde også under reelle norske vinterforhold

De to første burde være greie å innføre allerede nå hvis nissan vil. Nr to vil bidra at fler vil kunne ha dette som enest bil.

RuneW

Sitat fra: Kallagtunet på fredag 18. november 2011, klokken 12:47
Garantert definert restkapasitet på batteriet etter 8 år 160.000 km.
Fjernstyrt varme som ikke fører til at viduene dugger igjen, dv enten at ac går på og driver ut fukt eller at en kutter resirk på forhådsoppvarming
Minimum 20 mils reell kjørelengde også under reelle norske vinterforhold

De to første burde være greie å innføre allerede nå hvis nissan vil. Nr to vil bidra at fler vil kunne ha dette som enest bil.

Redd nummer 3 i praksis medfører en dobling av batteripakken (minst) og en pris som gjør at svært få vil kjøpe den. Det er nok mer reelt å ha dette på ønskelisten for 2015-modellen.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

daggad

- At den leveres med Flux Capacitor med minimum 1,21 gigawatt effekt.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

jkirkebo

Sitat fra: RuneW på fredag 18. november 2011, klokken 13:07
Redd nummer 3 i praksis medfører en dobling av batteripakken (minst) og en pris som gjør at svært få vil kjøpe den. Det er nok mer reelt å ha dette på ønskelisten for 2015-modellen.

Jepp, satser på at neste modell får større batteri og da bytter jeg nok tvert siden det vil gjøre det helt uproblematisk å kjøre bilen til hytta hele året. Dobling av pakken trenger jeg ikke, men en økning på 50% til 36kWh vil være passe for vår del. Betaler med glede 50.000 ekstra for dette.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

CarlosJardinero

Men forresten, Nissan har vel nå sagt at den medfølgende ladekabelen tåler kontinuerlig bruk likevel? De mener bare at folks anlegg ikke er bra nok for dem.

BE

Jeg har tenkt å bruke den medfølgende ladekabelen kontinuerlig til lading av bilen, den henger permanent i garasjen og blir brukt hver eneste natt (Altså en hel natt til nå). Det er overhode ingen grunn til at denne ikke skal kunne brukers 24/7.

Dersom det stemmer at den ikke tåler kontinuerlig bruk, og huset brenner ned, skal jeg love å informere her på forumet fra jobben.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

eirikw

Sitat fra: daggad på fredag 18. november 2011, klokken 13:38
- At den leveres med Flux Capacitor med minimum 1,21 gigawatt effekt.
hehe ja og at den leveres i rustfrittstål og kan fly..

Radiobil1

De må klare å levere noe bedre stoler foran;

- Bedre sidestøtte i rygg og sete på begge stolene
- Skikkelig høydejustering av førerstolen, gjerne elektrisk, med memory

- flere farger på interiør og eksteriør.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA